Как устроена и работает молитва (продолжение)

Акафист Иисусу Сладчайшему. Покажем, как движется в духовном мире сознание человека, читающего традиционный текст Акафиста.

Построим для Акафиста функцию восприятия или ощущения духовности, энергии Света, заложенной в каждом кондаке и икосе. По горизонтальной оси расположим следующие в порядке номеров друг за другом кондаки и икосы. По вертикальной оси от нуля вверх отложим уровни гармонии для измерения состояния сознания (в этих единицах) при чтении текста. Затем в каждом из стихов отметим точками уровень его восприятия или нравственность и соединим эти точки. Получаем ломаную линию, соединяющую точки восприятия стихов. (рис 3) Что она показывает?

Первый же стих (кондак 1) бросает читающего Акафист человека на самое дно ада. Причина – слово «раб». Для христианских молитв это – общее место, норма. Унизить человека больше, чем это делается словом «раб», невозможно. Затем восприятие до 7-го икоса поднимается вверх, достигая Земли Обетованной (8 уровень), но остаётся рабским, а сознание читающего остаётся паразитическим, не достигая 10-го уровня гармонии.

Все икосы и кондаки от седьмого до 13-го включительно дают возможность пережить духовный подъём при попадании в область райского сознания, а повторение первого икоса позволяет пережить подъём до 22-го уровня гармонии. Эти стихи позволяют получить Акафисту высокую духовную оценку и силу воздействия на сознание христианина, которыми он славится. Затем, посредством повторения первого кондака, молящегося, пережившего духовный подъём, снова опускают в ад до второго уровня гармонии (место христианина – в аду). Сознание возвращено на рабское место. Тем не менее, пережитый духовный подъем оставляет неизгладимый след в сознании. Молитва, замыкающая Акафист, поднимает читающего в рай до 16-го уровня гармонии, практически, на всё время молитвы, за исключением трёх провалов, причём последний является окончанием молитвы, т.е. сознание человека отправляют туда, откуда взяли. Тем не менее, среднее воздействие Акафиста оказывается на 11-ом уровне.

Вот такие интересные результаты принесло исследование Акафиста Иисусу Сладчайшему. Теперь, увидев недостатки Акафиста, т.е. места провалов восприятия, и, не трогая содержащегося в Акафисте мировоззрения, давайте просто уберём «провалы». Заменим «раба» на «чадо» и уберём другие провалы так, чтобы сознание по преимуществу поднималось, а не падало. Получим такой текст.

 

Акафист Иисусу Сладчайшему (переработанный с «помилуй мя»)

 

Кондак 1

Возбра́нный Воево́до и Бла́же, темноты́ победи́телю, я́ко воше́дше во ве́чную жи́знь, похва́льная воспева́ю Ти, ча́до Твоё; но, я́ко име́яй милосе́рдие неизрече́нное, от вся́ких мя бед свободи́, зову́ща: Иису́се, Сы́не Бо́жий, поми́луй мя.

Икос 1

Вседержи́тель, А́нгелов Тво́рче, отве́рзи ум мой и язы́к на похвалу́ пречи́стаго Твоего́ име́не, я́коже глухо́му и гугни́вому дре́вле слух и язы́к отве́рзл еси́, и, глаго́лаше зовы́й такова́я:

Иису́се пречу́дный, а́нгелов удивле́ние; Иису́се ве́чный, всех спасе́ние; Иису́се пречестны́й, де́вственных целому́дрие; Иису́се премилосе́рдый, по́стников воздержа́ние; Иису́се преси́льный, прароди́телей избавле́ние. Иису́се пресла́дкий, патриа́рхов велича́ние; Иису́се пресла́вный, царе́й укрепле́ние. Иису́се прелюби́мый, проро́ков исполне́ние; Иису́се пресла́достный, преподо́бных ра́дование; Иису́се преди́вный, кре́посте наше. Иису́се прети́хий, мона́хов ра́досте; Иису́се преми́лостивый, пресви́теров сла́досте. Иису́се, Сы́не Бо́жий, поми́луй мя.

Кондак 2

Ви́дя вдови́цу зе́льне пла́чущу, Бла́же, я́коже бо тогда́ умилосе́рдився, сы́на ея́ воскреси́л; си́це и о мне умилосе́рдися, Человеколю́бче, воскреси́ ду́шу мою́, зову́щую: Аллилу́иа.

Икос 2

Ра́зум непо́нятый разуме́ти Фили́пп ища́, Вседержи́тель, покажи́ нам Отца́, глаго́лаше; Ты же к нему́: толи́кое вре́мя сый со Мно́ю, не позна́л ли еси́, я́ко Оте́ц во Мне, и Аз во Отце́ есмь? Те́мже, Неизсле́дованне, с любо́вью зову́ Ти:

Иису́се, Бо́же предве́чный; Иису́се, Царю́ преси́льный. Иису́се, Влады́ко долготерпели́вый; Иису́се, Спа́се преми́лостивый. Иису́се, храни́телю мой преблаги́й; Иису́се, очи́сти мя́. Иису́се, отыми́ беззако́ния моя́; Иису́се, отпусти́ оши́бки моя́. Иису́се, наде́ждо моя́, не оста́ви мене́; Иису́се, помо́щниче мой, не отри́ни мене́. Иису́се, Созда́телю мой, не забу́ди мене́; Иису́се, Па́стырю мой, не погуби́ мене́. Иису́се, Сы́не Бо́жий, поми́луй мя.

Кондак 3

Си́лою свы́ше апо́столы облеки́й, Иису́се, во Иерусали́ме седя́щия, облецы́ и мене́, обнаже́ннаго от вся́каго благотворе́ния, теплото́ю Ду́ха Свята́го Твоего́. Я же воспева́ю с любо́вию к Тебе́: Аллилу́иа.

Икос 3

Име́яй бога́тство милосе́рдия, мытари́ и гре́шники, и неве́рныя призва́л еси́, Иису́се; не пре́зри и мене́ ны́не, но, я́ко многоце́нное ми́ро, приими́ песнь сию́:

Иису́се, си́ло непобеди́мая; Иису́се, ми́лосте безконе́чная. Иису́се, красото́ пресве́тлая; Иису́се, любовь наша. Иису́се, Сы́не Бо́га Жива́го; Иису́се, поми́луй мя. Иису́се, услы́ши мя; Иису́се, очи́сти мя. Иису́се, научи́ мя; Иису́се, освети́ мя. Иису́се, очи́сти мя; Иису́се, возведи́ мя. Иису́се, Сы́не Бо́жий, возлюби́ мя.

Кондак 4

Бу́рю внутрь име́яй сумни́тельных помышле́ний, утопа́ше Петр; узре́в же во пло́ти Тя су́ща, Иису́се, и по вода́м ходя́ща, позна́ Тя Бо́га и́стиннаго и, руку́ спасе́ния получи́в, рече́: Аллилу́иа.

Икос 4

Слы́ша слепы́й мимоходя́ща Тя, Сына Божияф, путе́м вопия́ше: Иису́се, Сы́не Дави́дов, поми́луй мя! И, призва́в, отве́рзл еси́ о́чи его́. Просвети́ о́чи мы́сленныя сердца́ и мене́, воспева́юща Ти и глаго́люща:

Иису́се, вы́шних Созда́телю; Иису́се, ни́жних Искупи́телю. Иису́се, всея́ живо́го украси́телю. Иису́се, ду́ши моея́ уте́шителю; Иису́се, ума́ моего́ просвети́телю. Иису́се, сердца́ моего́ весе́лие; Иису́се, те́ла моего́ здра́вие. Иису́се, Спа́се мой, спаси́ мя; Иису́се, све́те мой, просвети́ мя. Иису́се, му́ки вся́кия изба́ви мя. Иису́се, Сы́не Бо́жий, поми́луй мя.

Кондак 5

Богото́чною Кро́вию я́коже искупи́л еси́ нас дре́вле от кля́твы зако́нныя, Иису́се, си́це изми́ нас от се́ти, и блу́дных наважде́ний, и злых уны́ний, воспева́юща Ти: Аллилу́иа.

Икос 5

Ви́девше о́троцы во о́бразе челове́честем Созда́вшаго руко́ю челове́ка, и Влады́ку разуме́вше Его́, потща́шася ве́твьми угоди́ти Ему́, оса́нна воспева́юща. Мы же песнь прино́сим Ти, глаго́люще:

Иису́се, Бо́же и́стинный; Иису́се, Сы́не Дави́дов. Иису́се, Царю́ пресла́вный; Иису́се, А́гнче непоро́чный. Иису́се, Па́стырю преди́вный; Иису́се, храни́телю во мла́дости мое́й. Иису́се, корми́телю во ю́ности мое́й; Иису́се, похвало́ в ста́рости мое́й. Иису́се, наде́жде в сме́рти мое́й; Иису́се, животе́ по сме́рти мое́й. Иису́се, утеше́ние мое́ на суде́ Твое́м; Иису́се, жела́ние мое́, не посрами́ мене́ тогда́. Иису́се, Сы́не Бо́жий, поми́луй мя.

Кондак 6

Пропове́дник богоно́сных веща́ние и глаго́лы исполня́я, Иису́се, на земли́ я́влься и с челове́ки пожи́л, и боле́зни на́ша подъя́, отню́дуже ра́нами Твои́ми мы исцеле́вше, воспева́ем Ти́: Аллилу́иа.

Икос 6

Возсия́ вселе́нней просвеще́ние и́стины Твоея́, и отвергнув лесть всякую: и́доли бо, Спа́се наш, отстают не терпя́ще кре́пости Твоея́. Мы же, спасе́ние получи́вше, воспева́ем Ти́:

Иису́се, и́стино, лесть отвергающий; Иису́се, све́те, превы́шший всех све́тлостей. Иису́се, Царю́, премога́яй всех кре́пости; Иису́се, Бо́же, пребыва́яй в ми́лости. Иису́се, Хле́бе Живо́тный, насы́ти мя; Иису́се, исто́чниче ра́зума, напо́й мя. Иису́се, оде́ждо весе́лия, оде́й мя; Иису́се, покро́ве ра́дости, покры́й мя. Иису́се, пода́телю прося́щим, даждь мне; Иису́се, обре́тение и́щущим, обря́щи ду́шу мою́. Иису́се, отверзи́телю толку́щим, отве́рзи се́рдце мое́; Иису́се, Искупи́телю гре́шных, очи́сти мя́. Иису́се, Сы́не Бо́жий, поми́луй мя.

Кондак 7

Хотя́ сокрове́нную та́йну от ве́ка откры́ти, я́ко овча́ на заколе́ние веде́н был еси́, Иису́се, и я́ко а́гнец пря́мо стригу́щаго его́ безгла́сен, и я́ко Бог из ме́ртвых воскре́сл еси́, и со сла́вою на небеса́ возне́слся еси́, и нас совоздви́гл еси́, воспева́ющих: Аллилу́иа.

Икос 7

Ди́вную показа́ живый, явле́йся Творе́ц нам: без се́мене от Де́вы воплоти́ся, печа́ти не руши́в, воскре́се, и ко апо́столом, две́рем затворе́нным, с пло́тию вни́де. Мы воспеваем: Иису́се, Сло́ве всеобъемлюще; Иису́се, Сло́ве всезначаще. Иису́се, му́дросте бесконечная. Иису́се, Божество́ воссиявшее; Иису́се, ца́рство непобеди́мое; Иису́се, влады́чество безмерное. Иису́се, кре́посте высоча́йшая; Иису́се, вла́сте ве́чная. Иису́се, Спа́се мой, спаси́ мя. Иисусе, Сыне Божий, помилуй мя. Иисусе, Творче мой, навчи мя.

Кондак 8

Радостно Бо́га вочелове́чшася ви́дяще, посреди су́етнаго ми́ра ум на Божественная возложим. Сего́ бо ра́ди Бог на зе́млю сни́де, да нас на небеса́ возведе́т, вопевающих Ему́: Аллилу́иа.

Икос 8

Весь бе в ни́жних, и вы́шних ника́коже отступи́ Неисче́тный, егда́ во́лею нас ра́ди пострада́, и воскресением своим открыв нам путь и живо́т дарова́ пою́щим:

Иису́се, сла́досте серде́чная; Иису́се, кре́посте теле́сная. Иису́се, све́тлосте душе́вная; Иису́се, быстрото́ у́мная. Иису́се, ра́досте со́вестная; Иису́се, наде́ждо изве́стная. Иису́се, па́мяте предве́чная; Иису́се, похвало́ высо́кая. Иису́се, слово превознесе́нное; Иису́се, жела́ние мое́, не отри́ни мене́. Иису́се, Спа́се мой, спаси́ мене́. Иису́се, Сы́не Бо́жий, поми́луй мя; Иису́се, Па́стырю мой, поведи мене́.

Кондак 9

Все естество́ а́нгельское безпреста́ни сла́вит пресвято́е и́мя Твое́, Иису́се, на небеси́: Свят, Свят, Свят, воспевающе; мы же, на земле уста́ми своими воспеваем Ти: Аллилу́иа.

Икос 9

Вети́я многовеща́нны, мы видим в Тебе́, Иису́се, Спа́се наш. Недоуме́ют бо глаго́лати, ка́ко Бог непрело́жный и челове́к соверше́нный пребыва́еши? Мы же та́инству воспринявши, вопеваем ве́рно:

Иису́се, Бо́же предве́чный; Иису́се, Царю́ ца́рствующих. Иису́се, Свет просиявших; Иису́се, по делам судящий. Иису́се, наде́ждо ищущих; Иису́се, утеше́ние страждущих. Иису́се, сла́во живущих; Иису́се, не осуди́ мя. Иису́се, очи́сти мя; Иису́се, отжени́ от мене́ уны́ние. Иису́се, Сы́не Бо́жий, поми́луй мя. Иису́се, даждь ми па́мять вечную. Иису́се, просвети́ моя́ мы́сли серде́чныя.

Кондак 10

Спасти́ хотя́ мир, Восто́че восто́ком, к те́мному за́паду - естеству́ на́шему прише́д, искупив прегрешения наши; те́мже превознесе́ся и́мя Твое́ па́че вся́каго име́не, и от всех коле́н небе́сных и земны́х слы́шиши: Аллилу́иа.

Икос 10

Царю́ Преве́чный, Уте́шителю, Боже и́стинный, от вся́кия скве́рны очи́сти ны, я́коже очи́стил еси́ де́сять прокаже́нных, и исцели́ ны, я́коже исцели́л еси́ сребролюби́вую ду́шу Закхе́а мытаря́, вопеваем Ти, во умиле́нии зову́ще:

Иису́се, сокро́вище нетле́нное; Иису́се, бога́тство неистощи́мое. Иису́се, пи́ще кре́пкая; Иису́се, питие́ неисчерпа́емое. Иису́се, ни́щих одея́ние; Иису́се, вдов заступле́ние. Иису́се, си́рых защи́тниче; Иису́се, тружда́ющихся по́моще. Иису́се, стра́нных наста́вниче; Иису́се, пла́вающих ко́рмчий. Иису́се, бу́рных оти́шие; Иису́се Бо́же, направь мя ищущего. Иису́се, Сы́не Бо́жий, поми́луй мя.

Кондак 11

Пе́ние всеумиле́нное возношу Ти: Иису́се, поми́луй мя и исцеле́ние даждь плоти моей, воспеваю Ти: Аллилу́иа.

Икос 11

Светопода́тельна свети́льника су́щим во тьме неразу́мия, пре́жде гоня́й Тя Па́вел, богоразу́мнаго гла́са си́лу внуши́ и душе́вную быстроту́ уясни́; си́це и мене́ те́мныя зе́ницы душе́вныя просвети́, зову́ща:

Иису́се, Царю́ мой прекре́пкий; Иису́се, Бо́же мой преси́льный. Иису́се, Боже мой вечный; Иису́се, Созда́телю мой пресла́вный. Иису́се, Наста́вниче мой предо́брый; Иису́се, Па́стырю мой преще́дрый. Иису́се, Влады́ко мой преми́лостивый; Иису́се, Спа́се мой премилосе́рдый. Иису́се, просвети́ моя́ чу́вствия; Иису́се, исцели́ мое́ те́ло. Иису́се, очи́сти мой ум; Иису́се, озари се́рдце мое́. Иису́се, Сы́не Бо́жий, поми́луй мя.

Кондак 12

Благода́тью освети всех, Иису́се, долго́в реши́телю, и приими́ мя я́коже прия́л еси́ Петра́, отве́ргшагося Тебе́, и призови́ мя, я́коже дре́вле Па́вла, гоня́ща Тя, и услы́ши мя, воспевающего Ти: Аллилу́иа.

Икос 12

Пою́ще Твое́ вочелове́чение, восхваля́ем Тя вси, и ве́руем со Фомо́ю, я́ко Бог еси́, седя́й со Отце́м и хотя́й суди́ти всех. Тогда́ у́бо сподо́би мя десна́го стоя́ния, воспевающего:

Иису́се, Царю́ предве́чный, поми́луй мя; Иису́се, врачеватель искусный, исцели мя. Иису́се, из ру́ки сопроти́вныя изми́ мя; Иису́се, от огня́ неугаси́маго и про́чих мук свобо́ди мя. Иису́се, цве́те благово́нный, облагоуха́й мя. Иису́се, теплото́ люби́мая, согре́й мя; Иису́се, хра́ме предве́чный, покры́й мя. Иису́се, оде́ждо све́тлая, украси́ мя; Иису́се, би́сере честны́й, осия́й мя. Иису́се, ка́меню драги́й, просвети́ мя; Иису́се, со́лнце пра́вды, освети́ мя. Иису́се, све́те святы́й, облиста́й мя; Иису́се, Сы́не Бо́жий, поми́луй мя.

Кондак 13

О, пресла́дкий и всеще́дрый Иису́се! Приими́ ны́не моле́ние сие́ на́ше, я́коже прия́л еси́ вдови́цы две ле́пте, и сохрани́ достоя́ние Твое́ от враг ви́димых и неви́димых, от наше́ствия недругов, от неду́га и гла́да, от вся́кия ско́рби и ра́ны, и очисти нас для грядущего, воспевающих Ти: Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа. (Кондак читается трижды)

Икос 1

Вседержи́тель, А́нгелов Тво́рче, отве́рзи ум мой и язы́к на похвалу́ пречи́стаго Твоего́ име́не, я́коже глухо́му и гугни́вому дре́вле слух и язы́к отве́рзл еси́, и, глаго́лаше зовы́й такова́я:

Иису́се пречу́дный, а́нгелов удивле́ние; Иису́се ве́чный, всех спасе́ние; Иису́се пречестны́й, де́вственных целому́дрие; Иису́се премилосе́рдый, по́стников воздержа́ние; Иису́се преси́льный, прароди́телей избавле́ние. Иису́се пресла́дкий, патриа́рхов велича́ние; Иису́се пресла́вный, царе́й укрепле́ние. Иису́се прелюби́мый, проро́ков исполне́ние; Иису́се пресла́достный, преподо́бных ра́дование; Иису́се преди́вный, кре́посте наше. Иису́се прети́хий, мона́хов ра́досте; Иису́се преми́лостивый, пресви́теров сла́досте. Иису́се, Сы́не Бо́жий, поми́луй мя.

Кондак 1

Возбра́нный Воево́до и Бла́же, темноты́ победи́телю, я́ко воше́дше во ве́чную жи́знь, похва́льная воспева́ю Ти, ча́до Твоё; но, я́ко име́яй милосе́рдие неизрече́нное, от вся́ких мя бед свободи́, зову́ща: Иису́се, Сы́не Бо́жий, поми́луй мя.

Молитва

Иисусе, Сыне Божий, Люби нас. Сла́влю Тя и пречистое имя Твоё. Песносло́влю Тя, я́ко Тебе́ ра́ди Отца́ позна́х; благословлю́ Тя, Его́же ра́ди и Дух Святы́й в мир прии́де;

Иисусе, Сыне Божий, услышь мя, воспевающего: «люблю Тя»!

 

Ещё раз напоминаем, что изменения в Акафисте произведены по минимуму так, чтобы текст от икоса к икосу поднимал сознание, а не опускал его, фактически, до нуля. Но, в остальном, мы не касаемся христианского мировоззрения, убирая, всё же, из текста излишнюю покорность и самоуничижение, заменяя негативный контекст на позитивный. Это позволяет нам к концу прочтения выйти на более высокий уровень восприятия или состояния души. Фактически, сознание выводится из рабского состояния (выше 10-го уровня гармонии, кроме 5 икоса с 8-м уровнем) и постепенно поднимается всё выше и выше, в конце оставаясь заведомо выше сотого уровня гармонии.

Прилагаются графики эмоционального восприятия текстов для оригинального (Рис. 3) и переделанного (Рис. 4) Акафистов. В настоящее время исследуется возможность создания Осветлённого Акафиста Иисусу Сладчайшему.

Просветление души при чтении Акафиста Иисусу Сладчайшему

Просветление души при чтении переработанного Акафиста Иисусу Сладчайшему

Печать